Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
واکنش مولانا گرگیج نسبت به بی تفاوتی مسئولین در خصوص تخلف بیمارستان چابهار - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

واکنش مولانا گرگیج نسبت به بی تفاوتی مسئولین در خصوص تخلف بیمارستان چابهار

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این مطلب که ” پزشکان باید به سلامت جامعه بیندیشند” نسبت به سکوت مسئولین در خصوص تخلف بیمارستان چابهار که منجر به مرگ یک نوزاد و مادرش شد انتقاد نمودند.IMG_5910

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از خطبه های جمعه(27 آذر94) شهرستان آزادشهر اظهار داشتند: جامعه پزشکی امین و محرم راز مردم به شمار می روند، جان مردم در اختیار آنان قرار دارد پس باید به مردم خدمت کنند، صداقت، امانت داری و خُلق نیکو داشته باشند، در اصفهان بخیۀ یک کودک مجروح باز می شود که غوغایی در کشور به راه افتاد، ما دوست داریم که از اینگونه مسایل پرده برداری شود تا همه بدانند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر اضافه کردند: همه مردم سرمایه دار نیستند، برخی ازآنان هزینه نان شب خود را ندارند، حتی صد و پنجاه هزار تومان هم برای آنان پول کلانی به حساب می آید که توانایی پرداختش را ندارند و هنگامی که با چنین حوادثی مواجه شدند درمانده می شوند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر اینکه “پزشکان باید به سلامت جامعه بیندیشند” تصریح نمودند: وقتی چنین درمانده ای را مشاهده کردند بخیه را باز نکنند و این عمل (کمک به کودک) را جزو حسنات آخرت خود حساب کنند، نباید به همۀ مسایل دید مادی داشته باشیم، در این زمینه اطلاع رسانی شد و وزیر بهداشت نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که موجب خرسندی جامعه گردید.

مولانا گرگیج در ادامه با اشاره به سهل انگاری تیم پزشکی در بیمارستان چابهار که منجر به مرگ یک نوزاد و مادرش شد خاطرنشان کردند: متاسفانه در چابهار سر کودکی هنگام زایمان از تنش جدا می شود که به علت وجود جسد نوزاد در شکم مادر، وی هم جان خود را از دست داد و همچنین جوانی به خاطر نداشتن هزینه بیمارستان 103 روز در آنجا حبس می شود.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن انتقاد از بی تفاوتی و عدم برخورد مسئولین با اینگونه حوادث در منطقه بلوچستان تأکید کردند: در این موارد، صدای اعتراض کسی بلند نشد، باید در این جا هم اعتراض صورت می گرفت و مسئولین برخورد می کردند، هفته گذشته قصد تذکر داشتم اما گفتم که از آن منطقه هشدار داده شود بهتر است که مولانا ساداتی امام جمعه سراوان این تذکر را به وزیر بهداشت و مسئولین دادند.

عالِم برجسته اهل سنت کشور در عین حال افزودند: این قتل شبه عمد به شمار می رود که کودک و مادر جان خود را از دست دادند، چرا صدای اعتراضی در این زمینه بلند نشد؟! تمام نقاط کشور تا نقطه صفر مرزی متعلق به خاک ایران هستند، نگاه به ملت ایران باید یکسان باشد، اگر در آذربایجان و یا چابهار تخلفی صورت گرفت باید موجب آزردگی همگان شود، هر ایرانی، انسان و یا مسلمانی که در هر جای دنیا مورد صدمه قرار گرفت باید نسبت به آن آزرده خاطر شویم.

ایشان با اشاره به اظهارات آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان درباره تخلف پزشکی در اصفهان خاطرنشان نمودند: به فرموده آیت الله نور مفیدی، پزشکی که در اصفهان بخیه ها را دوباره باز کرده است انسانیت نداشته است، پس در جایی که یک کودک و مادر جان خود را از دست دادند ما چگونه انسانیت را تفسیر کنیم؟ در کرج هم چنین اتفاق مشابهی رخ داد، در هر جا که فاجعه ای صورت گرفت باید نسبت به آن واکنش نشان دهیم.

تبعیض در هر کشوری برای هر قوم و مذهبی از نظر ما محکوم است

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در فرازی دیگر از سخنانش با توجه به تنش های اخیر در کشور نیجریه خطاب  به دولتمردان این کشور هشدار دادند: به دولت نیجریه متذکرمی شوم که مردم از هر قشر و مذهبی باشد جزو ملت شما هستند، تبعیض در هر کشوری برای هر قوم و مذهبی از نظر ما محکوم است، با ملت خوش رفتاری کنید، کُشتن ملت توسط حاکم از نظر ما نادرست است، اگر شخصی تخلفی انجام داد با عدالت و از طریق قانون محاکمه شود نه اینکه در آنجا قتل عام صورت گیرد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر اینکه” نباید به خاطر توهمات افراد را کُشت” بیان داشتند: متاسفانه اخیرا در برخی جاها مردم  را به توهم وابستگی به برخی گروهها بازداشت و یا می کُشند، در حالی که به آنان وابسته نیستند و هیچ ارتباطی ندارند، آنها را وابسته به داعش می کنند در حالی که آنان  نمی دانند داعش چه هست، خودم تا چند مدت پیش مفهوم کلمه داعش را نمی دانستم.

عضو مجمع فقهی ایران ضمن انتقاد از این موضوع ادامه دادند: نباید هرکسی که اظهار نظر کرد را وابسته به داعش یا سایر بیگانگان کنیم که این مسئله ی بسیار بدی هست، این افراد، کشاورز، کارگر و انسان های ساده ای هستند که هیچ اطلاعی از داعش ندارند، نمی شود که هرکسی را بازداشت کردیم به زندان ببریم، به وی صدمه برسانیم و مارک وابستگی به گروهی را بزنیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*