Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
وحدت با شعار محقق نمی شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

وحدت با شعار محقق نمی شود


مولانا محمدحسین گرگیج با بیان اینکه ” وحدت تنها در شعار محقق نمی شود” راهکارهای رسیدن به وحدت واقعی را اتحاد علماء و سران کشورهای اسلامی دانستند و بر ضرورت عدم اهانت به مقدسات و دخالت در امور یکدیگر تأکید کردند. IMG_5170

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از اظهاراتشان در مراسم نمازجمعه(4 دی 94) شهرستان آزادشهر با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، ضمن گرامیداشت آن، خاطر نشان نمودند: وحدت واقعی وحدتی است که در دل باشد و تنها به شعار وحدت بسنده نکنیم، وحدت، با شعار محقق نمی شود، وحدتی که با شعار باشد دلنشین نمی شود، وحدت اصلی وحدتیست که دل های ما با یکدیگر باشند و تنها شعار آن را سر ندهیم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ” وحدت” را یک امر ضروری برای جهان اسلام عنوان کردند و بیان داشتند: وحدت نباید مختص یک هفته باشد بلکه می بایست همواره وجود داشته باشد، وحدت برای مسلمانان همیشه یک امر ضروریست، وحدت در صورتی تحقق می یابد که حقوق یکدیگر را رعایت کنیم، زمانی که به حقوق شهروندی و مذهبی همدیگر احترام گذاشتیم وحدت خود به خود شکل می گیرد، اگر تبعیض و کینه در بین ما وجود داشت وحدت نتیجه ای نخواهد داشت.

مولانا گرگیج با بیان اینکه ” مسلمانان به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند” تصریح کردند: هیچ سُنی حق ندارد که به مقدسات برادران شیعه اهانتی کند و متقابلا آنها هم حق ندارند به مقدسات اهل سنت بی احترامی کنند، ما چنین اجازه ای به شخصی نمی دهیم، نباید در هیچ میدانی به همسران و اصحاب پیامبر(ص) و سایر اعتقادات اهل سنت اهانت شود.

عضو مجمع فقهی ایران افزودند: اگر ما سالیان دراز مدت و طی مراسمات مختلف هفته وحدت برگزار کنیم و به یکدیگر شیرینی تعارف کنیم ولی دل ما نسبت به یکدیگر شیرین نباشد سودی نخواهد داشت، اگر صدا و سیما، روزنامه ها و افراد در مجالس مختلف بخواهند به مقدسات توهین کنند توزیع شیرینی فایده ای نخواهد داشت.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش، در ادامه به راهکارهای عملی ایجاد وحدت پرداختند و تصریح کردند: وحدت را علماء و سران حکومت های اسلامی باید در بین مسلمین برقرار کنند، علمایی که طراز اول باشند و نه افرادی که با مداحی و تمجید از یکدیگر در این محافل حضور می یابند، اینگونه اشخاص انتقاد پذیر نیستند، همه با هم از سراسر دنیا گرد هم آییم و در راستای تشکیل وحدت مسلمانان تلاش کنیم.
عالم برجسته اهل سنت ایران، شعار وحدت توسط گروه خاص را بی ثمر خواندند و اظهار داشتند: شعار وحدت توسط یک گروه خاص بی فایده است، ما باید جهان اسلام را متحد کنیم و تنها علمای طراز اول و همچنین سران کشورهای اسلامی می توانند این امر(وحدت) را محقق کنند، اگر این دو نیرو در کنار هم قرار گیرند و مسلمانان را منسجم کنند هیچ قدرت خارجی نمی تواند در بین مسلمانان نفوذ داشته باشد و ایجاد اختلاف کند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به اهداف دشمنان اسلام گفتند: اهداف دشمنان ما برای ما روشن است که قصد دارند سرمایه ما را چپاول کنند و با فروش اسلحه در بین مسلمانان آنان را نابود کنند و نیروی بالقوه آن ها را از بین ببرند، پس علماء و حکام مسلمانان می توانند جهان اسلام را با همدیگر متحد و منسجم کنند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: تا زمانی که بین علماء، فاصله و عدم اعتماد باشد و همچنین حکام ما یکدیگر را لعن و نفرین کردند وحدت صورت نمی گیرد و فقط در حد یک شعار باقی می ماند، شخصی به تنهایی ادعا نکند که فقط من می توانم حاکم مطلق جهان اسلام شوم، می توانم آن ها را متحد سازم و امپراطوری تشکیل دهم.

مولانا گرگیج در پایان ضمن تأکید بر عدم دخالت در امور یکدیگر اضافه کردند: امروز در توان کسی نیست که به تنهایی قدرتی تشکیل دهد، باید همه را در کنار هم بپذیریم و تحمل کنیم و از دخالت در امور حکومتی یکدیگربپرهیزیم، هنگامی که در امور کشورهای همدیگر دخالت داشته باشیم وحدت امکان پذیر نخواهد شد.

 

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*