Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
نباید بر عقیده اکثریت مسلمانان تاخت و تاز کرد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

نباید بر عقیده اکثریت مسلمانان تاخت و تاز کرد

مولانا محمدحسین گرگیج، مقایسه مشکلات کنونی کشور با وقایع صدر اسلام  و تاخت و تاز به صحابه (رض) را مورد نکوهش قرار دادند و بر ضرورت همزیستی مسالمت آمیز تأکید نهادند.IMG_5172

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از بیاناتشان در خطبه های جمعه(18 دی 94) خاطرنشان کردند: برخی افراد جهت داغ کردن تنور انتخابات و افزودن هوادار، در راستای تخریب دیگران، مسایل امروز را با صدر اسلام قیاس می کنند، مقایسه کردن این زمان با عصر اسلام قیاس مع الفارق می باشد، اگر فسادی وجود دارد آن را به صدر اسلام و جنگ های صفین و جمل ربط ندهند و به یاران پیامبر (ص) تاخت و تاز نکنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش، با اشاره به آیات الهی مبنی بر بهشتی بودن صحابه (رض) تصریح کردند: خداوند تزکیه صحابه (رض) را بیان نموده و پیامبر(ص) آنان را پاک قرار داده است، حدود 25 آیه به صراحت ایمان، تقوی، صداقت، دیانت و بهشتی بودن آنان را اعلام نموده است و خداوند رضایت خویش را نسبت به آنها بیان کرده است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ادامه دادند: طبق آیات قرآنی اگر ایمان صحابه را نداشته باشیم هدایت در وجودمان نیست، خداوند صحابه (رض) را مؤمنان بر حق بیان کرده است، هنگامی که خداوند چنین فرموده است ما چگونه ایمانشان را باطل بداریم؟! در سوره های انفال و نساء بهشتی بودن صحابه ثابت شده است.

عالم برجسته اهل سنت کشور، هرگونه قیاس مشکلات کنونی جامعه با وقایع صدر اسلام را نادرست خواندند و اظهار داشتند: صحابه (رض) این مدال و افتخارات را از بقالی نگرفته اند بلکه آن را از لوح محفوظ الهی کسب کرده اند، حضرت طلحه و زبیر (رض) از سابقون الاولون و مهاجرین هستند، پس چگونه افرادی که دچار مشکلات اخلاقی هستند را با طلحه و زبیر(رض) و همچنین عایشه (رض) مقایسه کنیم؟! اگر پیامبر(ص) را پاک می دانیم باید همسرش را نیز پاک بدانیم.

مولانا گرگیج در عین حال افزودند: افراد، به مقدسات گستاخی نکنند، به جایگاه خود مغرور نباشند که این جایگاه دایمی نیست، همه روزی از دنیا می رویم و در قیامت باید پاسخگوی پیامبر(ص) و اصحابش (رض) باشیم، همزیستی و زندگی مسالمت آمیز در کشور را درنظر بگیریم و عقیده اکثریت مسلمانان امروز را زیر سوال نبریم، بر آنها تاخت و تاز نداشته باشیم که این مسئله بد است و این نوع مقایسه ها با صدر اسلام باطل و بی ارزش هستند.

*کاندیدهای انتخاباتی درصدد تخریب یکدیگر نباشند

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه با توجه به انتخابات پیش رو در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خطاب به نامزدان انتخاباتی توصیه نمودند: عزیزانی که نامزد انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شده اند مسایل اخلاقی و اسلامی را رعایت کنند، درصدد تخریب یکدیگر نباشند و در تبلیغات انتخاباتی یکدیگر را مورد هجوم قرار ندهند.

عضو مجمع فقهی ایران اضافه کردند: به قوانین بین المللی و کشور پایبند باشند، به همدیگر تهمت نزنند، مردم خودشان فرد شایسته را  تشخیص می دهند و انتخاب می کنند، صداقت، امانت، دیانت، شجاعت و خدمت، پنج اصل هستند که یک نماینده باید در وجودش بپرورد و از  وعده های دروغین به مردم خودداری نماید.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*