Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
نباید شناسنامۀ های مردم بی مورد جمع آوری شوند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

نباید شناسنامۀ های مردم بی مورد جمع آوری شوند

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن ابراز نگرانی از جمع آوری بی مورد شناسنامه ها از عموم مردم خواستند تا در صورت بروز چنین مسایلی آن را مستند گزارش کنند.DSC_0013

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از خطبه های امروز(2 بهمن 94) شهرستان آزادشهر، اظهار داشتند:  در برخی نقاط مردم اظهار می کنند که شناسنامه هایشان دچار مشکل شده است، ما از آنان می خواهیم که این مسایل را مستند به ما ارائه دهند تا پیگیری کنیم، هیچ نهادی به جز ثبت احوال حق ندارد شناسنامۀ مردم را جمع آوری کند و پس از آن با اخذ وجه و دریافت رشوه در صدد حل مشکل وی باشد، این کار دزدی به حساب می آید.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر خطاب به مردم افزودند: وقتی کد ملی و شناسنامه صادر شده است هیچ شخصی حق ندارد آنها را جمع آوری کند، تا زمانیکه شخصی حکم قانونی نداشته باشد شناسنامه و هویت خود را در اختیار وی قرار ندهید، در هر جایی که چنین مسایلی رخ داد به بنده گزارش دهید، تا هنگامیکه که مسایل، مستند نباشند نمی توانیم پیگیری کنیم، در کنار ما باشید تا صدای شما را به مسئولین برسانیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان اینکه “نباید شناسنامۀ های مردم بی مورد جمع آوری شوند” تصریح کرد:  برخی از این اعمال خودسرانه و سلیقه ای هستند، اگر رویه، قانونی باشد ما حرفی نداریم و باید از طرق قانونی این مسایل پیگیری شوند اما مقابل اعمال خودسرانه و یا اخاذی در موضوع شناسنامه ایستاده ایم و نمی گذاریم که برخی افراد از این مسایل سوء استفاده کنند.

*در مسئله ردصلاحیت ها تجدید نظر شود

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به رد صلاحیت برخی از ثبت نام کنندگان انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: در مسئله ردصلاحیت ها تجدید نظر شود و نباید کسانی که ثبت نام کرده اند به صورت پله ای حذف شوند، مجلس شورای اسلامی و خبرگان باید محل رقابت باشد و یک مجلس معتدل و مقتدر داشته باشیم، افکار مختلف در مجلس باشند تا نقد و بررسی صحیحی صورت گیرد.

ایشان ادامه دادند: طبق درخواست رییس جمهور محترم و سایر عزیزان، ما نیز درخواست تجدید نظر در این مسئله (ردصلاحیت) داریم که با مطالعه و پیگیری، این موضوع حل شود تا ملت با شادی و دلگرمی پای صندوق های انتخابات بیایند، اگر کاندید مورد نظر مردم تأیید نشود دلسرد می شوند و ممکن است در انتخابات شرکت نکنند.

*جهان اسلام و سازمان های حقوق بشری در اندیشۀحل بحران سوریه باشند

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامۀ خطبه های این هفته با توجه به تشدید بحران درسوریه، ضمن ابراز تأسف از این حوادث یادآور شدند: انسان زمانی که حوادث سوریه را می بیند شرمنده می شود که شهروندان در برخی از شهرها، محاصره می شوند و به سبب سوء تغذیه از حیوانات حرام گوشت تغذیه می کنند، اگر شما قائل به حقوق بشر نیستید حدأقل قائل به حقوق حیوانات باشید که مردم بخاطر گرسنگی حیوانات را از بین نبرند.

عالِم برجسته اهل سنت کشور اضافه کردند: زنان و کودکان به طور فجیعی از شدت گرسنگی جان خود را از دست می دهند و جای تأسف است که در جهان اسلام چنین حوادثی رخ می دهد و کسی هم دلسوز نیست، انسانیت و دیانت کجا شده است؟! طرفداران حقوق بشر کجا هستند؟!

مولانا گرگیج خواستار حل بحران سوریه از سوی سازمان های بین المللی و حقوق بشر شدند و بیان کردند: افرادی که چنین اعمالی را انجام می دهند و سبب تلف شدن زنان و کودکان بیگناه از شدت گرسنگی می شوند هیچ توجیهی برای جنایات خود ندارند، جهان اسلام و سازمان های حقوق بشری در اندیشۀ حل بحران سوریه باشند تا شاهد چنین جنایاتی نباشیم.

*مسلمان باید خیرخواه جامعه باشد

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در بخش نخست خطبه های جمعه این هفته پس از تلاوت سوره عصر(وَالْعَصْرِ ﴿١﴾ إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢﴾ إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ) تأکید کردند: دین و شریعت الهی در این سوره (عصر) خلاصه شده است، هر مسلمانی باید ایمان، عمل صالح، توصیه به حق و توصیه به صبر را در جود خود داشته باشد، وجود این چهار عمل ضروری است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در تشریح و مفهوم ” ایمان” و ” عمل صالح” خاطرنشان نمودند: ایمان ریشه اصلی دین و درخت اسلام به شمار می رود و اعمال صالح همانند شاخ و برگ و میوۀ این درخت هستند، هر مؤمنی باید نصیحت گر باشد، پیامبر (ص) می فرمایند که دین نصیحت است ( الدین انصیحة)، دین خیرخواهی در راه خداوند است.

ایشان، “نصیحت گری” و “خیرخواهی” را از ویژگی های مهم یک مسلمان برشمردند و بیان داشتند: علماء و مردم مسئولند که سران حکومت را نسبت به مسایل وچالش ها توصیه و گوشزد کنند، اگر شخصی دچار مرتکب شود ما باید آن را نصیحت کنیم، مسلمان باید خیرخواه جامعه باشد، دین اسلام، قرآن و پیامبر(ص) خیرخواهی نسبت به مردم  را توصیه کردند، بر ما لازم است که به امر مهم نصیحت بپردازیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*