Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
اهانت به اصحاب پیامبر (ص) غیر قابل تحمل هست - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

اهانت به اصحاب پیامبر (ص) غیر قابل تحمل هست

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان اینکه ” نباید مسایل و چالش های امروزی را به صدر اسلام ربط دهیم” نسبت به اهانت برخی رسانه ها و افراد به اصحاب و اهل بیت پیامبر(ص) انتقاد کردند و هرگونه توهین به آنها را نادرست دانستند.DSC_0045

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از سخنانشان در مراسم نمازجمعه ( 16 بهمن 94/ 5 فوریه2016) شهرستان آزادشهر اظهارداشتند: این هفته بازهم شاهد اهانت به صحابه و اهل بیت پیامبر(ص) بودیم، تا چه وقت باید اینگونه مسایل را تحمل کنیم برخی افراد مانند دونالد ترامپ نباشند که مسایل و چالش های امروزی را به صدر اسلام ربط می دهند و به اصحاب (رض) حمله می کنند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بیان مقام و جایگاه خاص حضرت عبدالله بن عباس (رض) و حضرت معاویه (رض) در نزد اهل سنت یادآور شدند: حضرت عبدالله بن عباس(رض) پسرعموی پیامبر (ص) هستند، ایشان در نزد اهل سنت جایگاه علمی بالایی دارند و استاد تفسیر تمامی مفسرین قرآن و حبر امت هستند، همچنین مشاور خصوصی حضرت عمر (رض) بودند، از نظر برادران شیعه پس از حضرت علی (رض) دومین مفسر قرآن بودند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش اضافه کردند: عبدالله بن عباس (رض) در کنار حضرت علی و حسنین (رض) بود، جزو اهل بیت پیامبر(ص) می باشد، توهین به اهل بیت پیامبر(ص) جایز نیست، اهانت به اصحاب (رض) را هرگز نمی پذیریم و غیر قابل تحمل هست.

مولانا گرگیج با استناد به آیات الهی در مورد بهشتی بودن اصحاب (رض) خاطرنشان کردند: خداوند در آیه 10 سوره حدید به تمامی اصحاب، وعدۀ بهشت داده است، حضرت معاویه (رض) نیز در نزد اهل سنت احترام خاصی دارد،  فتوحات زیادی برای اسلام به ارمغان آورده اند و اسلام را تا نزدیک اروپا گسترش داده است، حضرت حسن و حسین (رض) با حضرت معاویه (رض) بیعت کردند، آیا این دو امام با باطل بیعت کردند؟!

عالم برجسته اهل سنت کشور ، مقایسه مسایل و معضلات کنونی جامعه با صدر اسلام و متعاقبا اهانت به اصحاب (رض) را مورد انتقاد قرار دادند و تصریح نمودند: برای رد کردن شخصی به صدر اسلام مراجعه نکنید، اعمال ما ربطی به آن ها ندارد و  متقابلا اعمال آنها نیز به ما مربوط نمی شود، چنین مقایساتی از نظر ما باطل هست.

*رأی مردم را به چند صد میلیون نمی فروشیم

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه اظهارت امروز خود با توجه به آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداتورای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خطاب به مردم گفتند: بنده وظایفم را در قبال انتخابات به اکثر کاندیدای انتخاباتی که به نزد بنده مراجعه کرده اند، گوشزد کرده ام که مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت می کنم، به مردم توصیه می کنم که فرد اصلح و انفع را انتخاب کنند و همچنین دعا می کنم که آنچه خیر و صلاح ملت و دولت است رقم بخورد.

ایشان ضمن رد کردن تأیید واعلام حمایت از هرگونه کاندیدای انتخاباتی در انتخابات آتی کشور ابراز داشتند: بنده دعاگوی همه عزیزاندر انتخابات هستم، اما اینکه برخی نامزدان انتخاباتی عکس خودشان را در کنار بنده ، جهت تبلیغات انتخاباتی خود پخش کنند مورد تأیید بنده نیست، افراد دیگری برای خود شیرینی، وعده خرید رأی مردم را به برخی نامزدها می دهند ولی روز انتخابات نتایج طور دیگری رقم می خورد که این امر سبب بدنامی قومی می شود، ما با چنین افرادی که قصد سوء استفاده دارند نیستیم.

مولانا گرگیج با تأکید بر اینکه “ارزش یک قوم بیشتر از یک وعده غذایی هست” بیان داشتند: اگر یک میلیارد هم به بنده بدهند رأی خود را به باطل نمی دهم، شخصی را انتخاب کنید که صداقت، امانت داری، دیانت و شجاعت را در وجودش داشته باشد، اگر شخصی مدعی شد که بنده وی را تأیید کرده ام و گفته ام که به ایشان رأی دهید کذب محض است.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: بنده هیچ یک از  نامزدهای انتخاباتی را رد نمی کنم و نه شخص خاصی را تأیید می کنم، با مشورت بزرگان به کاندید مورد نظر رأی دهید، برخی افراد به ما پیشنهاد کمک به حوزه در قبال همکاری با آنها می دهند، ما رأی مردم را به چند صد میلیون نمی فروشیم و چنین پیشنهاداتی را هم نمی پذیریم.

*انقلاب اسلامی ایران متعلق به یک قشر و مذهب نبود

خطیب  جمعه اهل سنت آزادشهر با توجه به فرا رسیدن سالگرد انقلاب اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت آن اظهار داشتند: یکی از اهداف انقلاب، استقلال به معنای عدم وابستگی به شرق و غرب بود، هدف بعدی سقوط خاندان حکومتی و تشکیل جمهوری از نوع اسلامی بود، اسلام همواره پشتیبان مستضعفان بوده است، اهداف انقلاب باید همیشه جاری باشند.

عضو مجمع فقهی ایران در تبیین و تشریح اهداف انقلاب اسلامی گفتند: عدالت در جامعه  حاکم باشد،  تضاد طبقاتی در بین مردم وجود نداشته باشد که شخصی ثروت میلیاردی انباشته کند و شخص دیگری برای به دست آوردن نان شب خود درمانده باشد، فقر مردم را در نظر بگیریم و برنامه ریزی بر اساس درآمد سرانه آنها باشد و طوری نشود که فقر و فحشا با یکدیگر در جامعه ادغام شوند.

شیخ التفسیر مولانا گرگیج، انقلاب اسلامی را متعلق به تمامی اقوام و مذاهب ایران دانستند و خاطرنشان کردند: انقلاب متعلق به یک قشر و مذهب نبود بلکه مربوط به همه ملت بود، همه ما در شکل گیری انقلاب سهیم بودیم و شهدا تقدیم کردیم، از این رو باید در تمامی امور کشوری مشارکت داشته باشیم، انقلاب با جشن و پایکوبی و با منکرات پیروز نشد پس باید از شعارهای انقلاب صیانت شود.

* باید دید وسیعی نسبت به اقوام و مذاهب داشت

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فراز دیگری از خطبه های این هفته، ضمن ابراز خرسندی از حضور باراک اوباما رییس جمهور امریکا در مسجد بالتیمور در ایالت مریلند یادآور شدند: اوباما به عنوان اولین رییس جمهور امریکا بود که در یک مسجد حضور یافت، ایشان در مسجد بالتیمور اظهار داشتند که اسلام دین تروریسم نیست، مساجد، سنگر تروریست نیستند و نباید مسلمانان را به عنوان تروریست دانست و در ادامه گفتند که تضعیف یک دین تضعیف همه ادیان هست.

مولانا گرگیج در ادامه این بخش از سخنانشان، از اظهارات اسلام ستیزانه دونالد ترامپ انتقاد نمودند و خطاب به وی خاطرنشان کردند: اگرچه ما رابطه خوبی با اوباما نداریم زیرا این افراد آتش افروزان دنیای امروز به ویژه منطقه خاورمیانه در جهت منافع خود هستند اما برخی اوقات در جهت رد اظهارات افرادی همچون دونالد ترامپ، ظاهر مسایل را در نظر می گیرند، ترامپ برای گرم کردن تنور انتخاباتی اش به مسلمانان و مساجد می تازد و معتقد است که مسلمانان مقیم اینجا نبوده اند، شما هم مقیم آمریکا نبوده اید، آمریکایی های اصیل، سرخ پوستان هستند.

عضو مجمع فقهی ایران با بیان این که ” اقلیت های دینی و مذهبی از حقوق مساوی برخوردار باشند” افزودند: اوباما برای خنثی کردن شعارهای ضد اسلامی دونالد ترامپ در مسجدی حضور می یابد، دین و مذهبی را رد نمی کند و به همه حق زندگی می دهد، چنین اعمالی برای ما پسندیده است، ما نیز در کشور خود باید چنین دید وسیعی نسبت به اقوام و مذاهب داشته باشیم تا اقلیت های دینی و مذهبی از حقوق مساوی برخوردار باشند.

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در پایان خطبه های امروز، از حضور 90 در صدی جوانان استان گلستان در مراسم نمازجمعه شهرستان آزادشهر تقدیر و تشکر نمودند.

 

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*