Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
شهادت محمد مُرسی لکه ننگی برای مدعیان حقوق بشر است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

شهادت محمد مُرسی لکه ننگی برای مدعیان حقوق بشر است

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن اظهار تأسف از درگذشت ناگهانی محمد مُرسی رییس جمهور سابق مصر در زندان های این کشور، شهادت ایشان را لکه ننگی برای مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی دانستند._DSC0765

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان خطبه های این هفته (31 خرداد 98) شهرستان آزادشهر اظهارداشتند: شهادت محمد مُرسی رییس جمهور منتخب مردم مصر بسیار تأسف آور بود، مصر اکنون رییس جمهور ندارد بلکه یک دیکتاتور و کودتاچی، زمام امور کشور را به دست گرفته است؛ سیسی فرعون زمان مصر است که فقط در یک روز از ماه مبارک رمضان 800 نفر را با زبان روزه به شهادت رساند.

مولانا گرگیج با اشاره به ابعاد شخصیتی محمد مُرسی خاطرنشان ساختند: محمدمُرسی حافظ کل و قاری قرآن ،عالم دینی و یک شخصیت مبارز بود که در راه حق و مبارزه با ظالمین چندین سال در زندان گذرانده بود و پس از انقلاب مصر و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، مردم کوتاهی نمودند و به دلیل عدم حمایت از ایشان، موجبات کودتا را فراهم کردند تا دیکتاتور سیسی، ایشان را به زندان انتقال داد و در آن جا به شهادت رسید.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر، درگذشت محمد مُرسی را لکه ننگی برای جامعه بشری دانستند و تصریح کردند: شهادت محمد مُرسی، لکه ننگی برای مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی است، ایشان به چه جرمی در زندان به سر می برد؟! مدعیان آزادی و دموکراسی، منتخب مردم را حمایت نکردند بلکه با سکوت خود سبب شهادت وی شدند.

عالم برجسته اهل سنت کشور ضمن اظهار همدردی با خانواده و طرفداران ایشان در جهان گفتند: بنده به نوبه خودم شهادت این بزرگ مرد تاریخ جهان اسلام را به خانواده، طرفداران و تمامی آزاد اندیشان دنیا  تبریک و مصیبت هجرانش را تسلیت عرض می کنم و امید وافر است الله متعال نعم البدل را به مردم مصر عنایت فرمایند.

* نباید جوانان به خاطر حمل بیست لیتر گازوییل کشته شوند

مولانا گرگیج در بخش دیگری از سخنان شان با انتقاد از کشته شدن جوانان بخاطر حمل گازوییل در استان سیستان و بلوچستان بیان داشتند: اگر از طرف کشورهای خارجی در تحریم بسر می بریم نباید از سوی دیگر در داخل کشور، شهروندان را تحریم کنیم و مانع امرار معاش آنان شویم، به گفته یکی از نمایندگان مجلس بهترین روش برای دور زدن تحریم ها استفاده از کولبران است که خارج از مرزها اجناس و کالاها را با قیمت مناسب به داخل کشور وارد می کنند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با بیان این که ” نباید مرزها مسدود شوند” گفتند: اگر جلوی واردات به سبب تحریم ها گرفته شود و ما نیز از داخل مرزها را ببندیم مردم چگونه امرار معاش کنند؟! ما باید در خصوص مشکلات معیشتی مردم چاره اندیشی کنیم زیرا نه سنگ ها و نه ریگ های بیابان خوردنی هستند که شهروندان قشر مستضعف از آن بتوانند تغذیه کنند؛ باید تجارت و بازرگانی از طرق صحیح و دقیق ساماندهی و مدیریت شوند تا مردم بتوانند بدون دغدغه امرار معاش کنند.

ایشان ضمن نکوهش کشتار بی ضابطه سوختبران توسط برخی مأموران تصریح کردند: جوانان ما، نیرو، سرمایه و لشکر بالقوه کشور به شمار می روند پس نباید بخاطر حمل بیست لیتر گازوئیل کشته شوند؛ وقتی شکار حیوانات ممنوع است آیا شکار انسان جایز می باشد؟ ما باید مسئله سوختبران را ساماندهی کنیم تا وقتی مأموری را می بینند وادار به فرار نشوند؛ اشتغال زایی کنیم تا به گازوییل فروشی، دزدی، راهزنی و سایر بزهکاری های اجتماعی دست نزنند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور خطاب به مأمورین گفتند: توصیه بنده به مأموران این است که از تیراندازی های بی ضابطه به شدت پرهیز کنند که بخاطر نداشتن یک گواهینامه منجر به قتل یک جوان بی گناه نشوند، تیراندازی بی ضابطه برخی مأمورین سبب گرفتار شدن خود مأمور و همچنین بی سرپرست شدن بسیاری از خانواده ها می شود.

* مردم با مأمورین بهداشت و سلامت همکاری کنند

مولانا گرگیج در فراز دیگری از سخنان شان در مراسم نمازجمعه اهل سنت آزادشهر خواستار همکاری مردم با مأمورین بهداشت شدند و اظهار داشتند: موضوعی که بارها تأکید می کنم این است که جوانان پیش از ازدواج، اقدام به آزمایش کنند؛ متأسفانه برخی خانواده ها به دلیل سهل انگاری در مسئله آزمایش پیش از ازدواج، با فرزندان تالاسمی گرفتار می شوند که هزینه های هنگفتی را برای خودشان و نیز دولت رقم می زنند.

ایشان با بیان این که ” انجام آزمایش های پیش از ازدواج خلاف شرع نیست” اظهار داشتند: به مسئله سلامت شخصی اهمیت دهیم، متأسفانه باور مردم ما چنان ساده است که بیماری هایی همچون دیابت، فشار و چربی خون را به جن و جادو ربط می دهند و به جای مراجعه نزد پزشک، سراغ ملّاها، رمالان و جادوگران می روند که هزینه های بسیاری را از آنان با مکر و حیله چپاول می کنند در حالی که مشکل آنان با تجویز چند قرص و دارو حل می شود.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت فردی گفتند: مردم با ماموران بهداشت همکاری کنند، تغذیه نقش مهمی در زندگی انسان دارد زیرا اگر تغذیه مناسب باشد و به رژیم غذایی توجه کنیم سالم می مانیم پس به بهداشت و سلامت توجه ویژه ای داشته باشیم.

عالم سرشناس اهل سنت کشور خطاب به صدا و سیما تصریح کردند: توصیه بنده به صدا و سیما این است که به جای پخش سریال های متعدد به سلامت مردم توجه کند و برنامه های بیشتری در راستای معرفی بیماری های خاموش و مهلک پخش کند تا شهروندان آگاهی بیشتری نسبت به آنان داشته باشند؛ توصیه دیگر بنده این است که جوانان قبل از ازدواج حتما نسبت به محضری و ثبت ازدواج اقدام کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش د رپایان این بخش گفتند: مردم به مسئله سلامت توجه داشته باشند که این روزها مشاهده می کنیم فشار خون، دیابت، چربی و سایر بیماری ها از ما قربانی می گیرند؛ پس باید هم مسئولین امر و هم شهروندان با همکاری و تعاون از بروز چنین بیماری های مهلکی جلوگیری نمایند.

* امنیت، سلامت و اقتصاد پایدار از نیازهای اساسی یک جامعه به شمار می روند

مفسر برجسته اهل سنت کشور در بخش نخست خطبه های امروز پس از تلاوت آیات 112 و 113سوره نحل اظهار داشتند: دنیا شامل دو نعمت مادی و معنوی است، نعمت های الهی غیر قابل شمارش می باشند که به طور رایگان در اختیار ما قرار دارند و به وسیله آنان می توانیم نیازهای ضروری خود را رفع کنیم؛ نعمت های معنوی الله متعال شامل دین، پیامبر(ص) و قرآن می باشد، در حاشیه تفسیر منیر بیان شده است که 3 نعمت امنیت، صحت و کفایت (زندگی ایده آل) بی نهایت ارزشمند هستند.

ایشان با بیان این مطلب که ” امنیت، سلامت و اقتصاد از نیازهای اساسی یک جامعه به شمار می روند” افزودند: این سه نعمت در هر کشوری که برقرار باشند انسان ها در رفاه و آسایش و سلامت کامل هستند؛ اگر شهروندان در هر کشوری امنیت داشته باشند، از نظر بهداشتی سالم باشند و با اقتصاد پر رونق امرار معاش کنند هرگز به ناهنجاری ها و بزهکاری های اجتماعی روی نخواهند آورد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در خاتمه این بخش خاطرنشان ساختند: الحمدلله در کشورمان امنیت برقرار است و درگیری طایفه ای و مذهبی نداریم، وقتی امنیت باشد، سلامت و اقتصاد هم سر و سامان می گیرد شاهد کاهش چشمگیر ناهنجاری های اجتماعی خواهیم بود؛ دولتمردان هر کشوری موظفند این سه اصل را در کشورشان پایدار کنند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*