Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
انتقاد شدید مولانا گرگیج از اهانت کارشناس شبکه دوم سیما به اصحاب پیامبر (ص) - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

انتقاد شدید مولانا گرگیج از اهانت کارشناس شبکه دوم سیما به اصحاب پیامبر (ص)

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این که ” ما به جای بررسی تاریخ، عملکرد امروز خود را بررسی و تحلیل کنیم” اهانت یک کارشناس به اصحاب پیامبر (ص) در شبکه دوم سیما را مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از مراسم نمازجمعه (10 آبان 98) شهرستان آزادشهر ضمن محکوم کردن اهانت یک کارشناس به یاران پیامبر (ص) در شبکه دوم سیما اظهار داشتند: ما از اتفاقات صدر اسلام به جز آیات قرآن و احادیث پیامبر(ص)  به خوبی آگاهی نداریم و به تاریخ استناد می کنیم، منقولات تاریخی بسیاری ذکر شده اند که صحت ندارند پس نمی شود به تاریخ اعتماد کرد، امروز که عصر اینترنت و رسانه است مشاهده می شود چه اندازه اخبار دروغ و نادرست منتشر می شود؛ پس نباید به اقوال ضعیف تاریخ استناد کرد و از کسانی که قرآن و پیامبر (ص) از آنان تمجید کرده است انتقاد کنیم.

ایشان افزودند: هفته گذشته در یکی از شبکه های صدا و سیما، شخصی به عنوان کارشناس مذهبی روی دو صحابه بزرگوار(حضرت ابو موسی اشعری و حضرت عمرو بن عاص) تحلیلی داشتند؛ عمرو بن عاص (رض) جزو فاتحان مصر است زیرا در زمان خلافت حضرت عمر (رض) که سه ابر قدرت بزرگ جهان (روم، مصر و ایران) فتح شدند حضور داشتند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به مناقب عمروبن عاص (رض) بیان داشتند: فاتح مصر عمرو بن عاص (رض) است که به لطف دلاوری های ایشان، اسلام رشد خوبی امروز در آن جا داشته است و وجود قاریان، نویسندگان و محققان برجسته اسلامی مصر، ثمره رشادت های حضرت عمر و عمرو بن عاص (رضی الله عنهم) می باشد.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با بیان این که “هیچ شخصی امروز حق ندارد از یاران رسول الله (ص) انتقاد و یا به آنان اهانت کند” تصریح کردند:  ما به جای بررسی تاریخ، عملکرد امروز خود را بررسی و تحلیل کنیم زیرا قرآن ما را مکلف نکرده است 1400 سال پیش از خود را مورد نقد و بررسی قرار دهیم؛ از خودمان سخن بگوییم و اگرخوبی داریم آن را تبیین کنیم و اگر خیانتی هم مرتکب شده ایم خیانت های خود را به مردم بازگو کنیم و آنان را کتمان نکنیم؛ ما نباید اعمال  اصحابی چون عمرو بن عاص و ابوموسی اشعری (رض) را مورد بررسی و انتقاد قرار دهیم.

ایشان در ادامه به فضایل ابوموسی اشعری (رض) پرداختند و خاطرنشان ساختند: ابوموسی اشعری (رض) ضمن اینکه یکی از یاران پیامبر (ص) بود در کنار حضرت علی(رض) نیز قرار داشت و حضرت علی (رض) ایشان را به عنوان نماینده در جلسه تحکیم فرستاد، پس اگر ساده لوح و سست عنصر بود آنحضرت (رض) هرگز ایشان را به عنوان نماینده بر نمی گزیدند.

مولانا گرگیج با تأکید بر این که ” ما نمی‌توانیم صحابه بزرگوار پیامبر (رض) را نقد کنیم” گفتند: ما صحابه (رض) را بررسی نکنیم بلکه خودمان را مورد نقد و بررسی قرار دهیم زیرا یاران پیامبر(ص) برترین انسان ها در این کره خاکی هستند که خداوند به تمامی آنان در آیات ۹۵ سوره نساء و ۱۰ سوره حدید وعده بهشت داده است.

*پیاده روی برای زیارت قبور در مذهب اهل سنت تا روز قیامت جایز نیست

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه ضمن انتقاد از پخش اخباری مبنی بر پیاده روی اهل سنت بر سر مزار بزرگان اسلام تصریح کردند: از فقر مردم و یا افراد جاهلی که از مذهب خود آگاهی ندارند برای پیاده روی بر سر مزار بزرگان اسلام سوء استفاده نشود و همچنین آنان را در صدا و سیما و رسانه ها با مضمون پیاده روی اهل سنت بر مزار بزرگان اسلام بازتاب ندهید، اگر پیاده روی جزو عقاید برادران شیعه است اما اهل سنت اصلاً چنین عقیده ای ندارند و نخواهند داشت.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با اشاره به عقیده اهل سنت پیرامون پیاده روی برای زیارت قبور خاطرنشان ساختند: ما برای زیارت قبور اشخاص بزرگی همچون ابوبکر، عمر، ابوحنیفه و سایر بزرگان دینی خود پیاده روی نداریم زیرا در مسلک اهل سنت چنین عملی نیست که برای رفتن بر سر مزار یا زیارتگاهی پیاده ‌روی کنند.

مولانا گرگیج تأکید کردند: حضور افراد جاهل در پیاده روی ها را به نام مولوی و عالم اهل سنت انعکاس ندهید چون آن ها نا آگاه ترین افراد از مذهب خود هستند که اگر از عقاید مذهبی شان اطلاع داشتند به گفته مولانا عبدالحمید و سایر علمای شاخص اهل سنت کشور که پیاده روی برای زیارت قبور را ناجایز دانسته اند عمل می کردند.

ایشان خاطرنشان ساختند: اگر شخصی عمامه بر سر گذاشت و یا محاسن داشت عالِم اهل سنت محسوب نمی شود زیرا داشتن چهره مذهبی، ملاک عالِم بودن نیست؛ ما از هویت واقعی کسانی که در کلیپ ها و یا اخبار به نام اهل سنت برای پیاده روی زیارت قبور پخش می شوند خبر نداریم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه این بخش گفتند: از عزیزان خواهشمندیم که پیاده روی به نام اهل سنت پخش نکنند و از ما نیز گلایه نداشته باشند چنین انتقاداتی را از پشت تریبون می کنیم، شما در صدا و سیما چنین اخباری را منعکس نکنید تا ما واکنش نشان ندهیم، ما تا روز قیامت با این کار مخالف هستیم و این اجازه را به هیچ اهل سنت واقعی که واقعا معتقد باشد نمی‌دهیم زیرا مرجع مذهبی مردم ما هستیم نه آن طلبه ای که هنوز چهارم ابتدایی را به خوبی نگذرانده است پس این پیاده روی ها را به حساب اهل‌سنت نگذارید.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*