Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
برای سال جدید برنامه ریزی دنیوی و اُخروی کنیم - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

برای سال جدید برنامه ریزی دنیوی و اُخروی کنیم

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در نخستین خطبه جمعه سال 97 شهرستان آزادشهر با اشاره به آغاز سال جدید هجری شمسی بر لزوم برنامه ریزی دنیوی و اخروی در سال جدید تاکید کردند و مغتنم شمردن فرصت ها را حائز اهمیت دانستند.photo_۲۰۱۸-۰۳-۲۳_۲۳-۳۰-۱۸

امام جمعه اهل سنت آزادشهر پس از تلاوت سوره “العصر” اظهار داشتند:  این سوره حاوی پنج پیام مهم برای بشر است، نخست اینکه انسان باید به عصر و زمانه خود بنگرند و متوجه گذر زمان باشد، دوم این که ایمان کامل داشته باشد و همواره اعمال نیکو انجام دهد؛ آخرین توصیه این سوره به حق و صبر است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان اینکه “دنیا مثابه میدان رقابت است” گفتند: اگر به گذر زمان توجه داشته باشیم، ثانیه ها به دقیقه و دقایق به ساعت و روزها و سال ها تبدیل می شوند و اینگونه عمر ما بی اختیار پایان می یابد، زمان به سرعت در حال گذر است ولی انسان ها در غفلت بسر می برند.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: ارزش و منزلت عمر انسان به مراتب بالاتر از ارزش و بهای طلا است، برای یک ورزشکار ثانیه ها و دقایق از اهمیت خاصی برخوردار هستند زیرا در همان لحظات پایانی ممکن است پیروز رقابت شود؛ تمامی انسان ها روزی از این دنیا کوچ می کنند، انسان ها با گذر زمان در خسران بسر می برند مگر آن هایی که ایمان می آورند.

مفسر برجسته اهل سنت کشور تاکید کردند: هر یک از ما هنگامی که از خواب برمی خیزیم آن روز را آخرین روز زندگی خود به حساب آوریم و طوری عمل کنیم که در معرض مرگ قرار داریم، زندگی انسان همچون تجارت است که اگر با اعمال صالح همراه باشد کامیابی حاصل می شود و اگر با عصیان و نافرمانی باشد دستاورد آن ناکامی و باخت است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) در خصوص مغتنم شمردن فرصت ها بیان داشتند: اهمیت و قدر پنج چیز را قبل از فقدان آنان بدانیم، جوانی قبل از پیری، صحت و سلامت پیش از بیماری، ثروت قبل از فقر و درماندگی، مغتنم شمردن فرصت ها قبل از هدر رفتن زمان و گرفتاری و آخرین آن ارزش حیات پیش از مرگ است.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور ادامه دادند: زمان مانند کشتی روان در دریای آرامی هست که لحظه به لحظه ما را به سوی مرگ و پایان زندگی می برد و حرکت آن چنان آرام است که ما متوجه آن نمی شویم، مرگ همیشه در نزدیکی ما قرار دارد پس به گونه ای رفتار کنیم که آخرین لحظات عمر ما می باشد.

ایشان با تاکید بر این مطلب که “برای سال جدید برنامه ریزی دنیوی و اُخروی داشته باشیم” ابراز داشتند: نباید بیش از این فرصت های زندگی را از دست دهیم زیرا گذر زمان حسرت را به دنبال خواهد داشت، از گناهان و اشتباهات سال گذشته درس بگیریم و توبه کنیم؛ به افرادی بنگریم که سال گذشته در کنار ما بودند و اکنون جسمشان زیر خاک از هم پاشیده است پس ما هم بدانیم روزی به گروه آنان ملحق خواهیم شد.

مولانا گرگیج در خاتمه سخنان خود با اشاره به جان باختن پنج تن از اعضای یک خانواده گلستانی در سانحه رانندگی محور بردسکن ضمن اظهار تاسف و همدردی با بازماندگان از مسافران نوروزی خواستند با توجه به استاندارد نبودن جاده های کشور بیشتر احتیاط کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*