Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
دنیا، میدان آزمایش الهی است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

دنیا، میدان آزمایش الهی است

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در بخش نخست خطبه های روز گذشته (12 بهمن 97) شهرستان آزادشهر، دنیا را محل آزمایش پروردگار دانستند و به  تقوا و شکر گزاری نعمات الهی توصیه کردند._DSC0078

امام جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر پس از تلاوت آیات 128 و 129 سوره اعراف (قالَ مُوسي‏ لِقَوْمِهِ اسْتَعينُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يُورِثُها مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقينَ128قالُوا أُوذينا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِيَنا وَ مِنْ بَعْدِ ما جِئْتَنا قالَ عَسي‏ رَبُّکُمْ أَنْ يُهْلِکَ عَدُوَّکُمْ وَ يَسْتَخْلِفَکُمْ فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرَ کَيْفَ تَعْمَلُونَ129) گفتند: در این دنیای فانی دائما تحت نظارت مستقیم الله ذوالجلال قرار داریم.

ایشان با تبیین انواع آزمایشات الهی اظهار داشتند: انسان به دو گونه، مورد امتحان الهی قرار می گیرد؛ گاهی با شرّ و گرفتاری مورد آزمایش قرار می گیرد و گاهی این امتحان با وفور نعمت و خیر می شود لذا هوشیار باشیم که آزمایشات الهی سبب کفر و یا غفلت از یاد الله متعال نشود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به کلامی از حضرت علی (رض) در خصوص “تقوا” بیان داشتند: حضرت علی  (رض) تقوا را در چهار چیز بیان کرده اند، خوف از پروردگار، عمل به دستورات قرآن، قناعت به روزی کم و آخرین مورد آن آمادگی برای روز قیامت و حساب می باشد.

مفسر برجسته اهل سنت کشور خاطرنشان ساختند: ما باید قدردان و شکر گزار نعمات الهی باشیم، گاهی خواسته های انسان مطابق میلش برآورده می شود و گاهی اینگونه نمی شود پس باید صبر را پیشه کرده و آگاه باشیم که این نوعی آزمایش الهی محسوب می شود و خیر و مصلحت خداوند در آن وجود دارد.

مولانا گرگیج تأکید کردند: در هر مملکتی، رفاه و امنیت نخستین خواسته شهروندان است، امنیت، سلامت و اکتفا به روزی در جامعه خریدنی نیست؛ انسانی که در امنیت، سلامت و اقتصاد خوب باشد در آرامش بسر می برد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در جمع بندی سخنانشان گفتند: حکومت بر مردم نوعی آزمایش الهی است و محل قدرت نمایی و سلطه جویی نیست؛ لذا هنگامی که نعمت حکمرانی را داشتیم قدر آن را بدانیم و شکر گزار باشیم و در راستای خدمت به مردم از آن به بهره بردای کنیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*