Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
رهبانیت در دین مبین اسلام جایگاهی ندارد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

رهبانیت در دین مبین اسلام جایگاهی ندارد

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در مراسم نمازجمعه این هفته (3 اسفند 97) شهرستان آزادشهر با بیان این که ” امت پیامبر (ص) امتی معتدل و میانه رو می باشد” افراط و تفریط در احکام اسلامی را ناجایز دانستند._DSC0172

به گزارش پایگاه خبری دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، ایشان پس از تلاوت بخشی از آیه 143 سوره بقره (وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا) اظهار داشتند: الله ذوالجلال در این آیه ویژگی های امت رسول الله (ص) را بیان می فرمایند که معتدل و میانه رو هستند و از افراط و تفریط به دورند، افراط و زیاده روی در تمامی میادین اسلامی ممنوع است.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: امت پیامبر (ص) امتی معتدل است که در عقیده، میانه روی دارند، عبادت شان فقط برای الله ذوالجلال است و انبیاء را فقط بنده خدا می دانند وعبدیت بر رسالت مقدم تر است، دوم این که در اعمال نیز اعتدال دارند زیرا رهبانیت در اسلام جایز نیست.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان این که ” نباید در اجرای اعمال نیک افراط داشت” بیان داشتند:  اگر شخصی همواره سرگرم عبادت خداوند شود و خانواده خویش را رها کند و فقط به فکر آخرت باشد مقصر در حقوق الناس محسوب می شود.

مولانا گرگیج با تأکید بر این مطلب که “افراط درعبادت ممنوع است” گفتند: پیامبر (ص)، اصحاب را از رهبانیت و عبادت بسیار نهی کرده است، برخی افراد آن چنان برای عبادت خدا و احکام دینی سخت گیری می کنند که سبب دین گریزی دیگران می شود، سخت گیری نوعی افراط و بی توجهی به دستورات الهی هم تفریط محسوب می شود.

ایشان، توجه به حقوق موجودات زنده در اسلام را حائز اهمیت دانستند و خاطرنشان ساختند: در حقوق موجودات نیز باید اعتدال را رعایت کنیم زیرا حیوان آزاری گناه محسوب می شود، هنگامی که تعذیب حیوانات ناجایز است چگونه به انسان ها گزند برسانیم؟! ما هرگز اجازه نداریم به خاطر یک نفر چندین نفر را قربانی کنیم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر تأکید کردند: قانون انتقام از چندین نفر به خاطر قتل یک نفر متعلق به دوران جاهلیت است که متاسفانه هنوز در برخی نقاط این روند ادامه دارد و یک قوم و طایفه به خاطر قتل یک شخص نابود می شوند، همان طور که قانون خداوند برای همه یک رنگ است خون انسان ها نیز یکرنگ می باشد؛ پس بین همه اقوام و مذاهب باید یکسان نگری باشد و ارجحیت و تبعیض در میان آنان نباشد.

مفسر برجسته اهل سنت کشور در پایان با تأکید بر عفو و گذشت خطاب به مردم گفتند: توصیه بنده به اولیای دم این است افرادی که محکوم به اعدام شده اند را عفو کنند، عفو و گذشت بهترین عمل است و خُلق و خوی حضرت رسول (ص) نیز عفو و بخشش بود؛ لذا ما هم از سیره نبوی (ص) تبعیت کنیم و درصدد انتقام جویی نباشیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*