Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
انتقاد شدید مولانا گرگیج از پلمپ نمازخانه یافت آباد تهران - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

انتقاد شدید مولانا گرگیج از پلمپ نمازخانه یافت آباد تهران

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن انتقاد شدید از پلمپ شب گذشته نمازخانه یافت آباد تهران چنین اقداماتی را مغایر با قانون اساسی دانستند و از مسئولین طراز اول کشور خواستند هرچه سریع تر این مکان عبادی را بازگشایی کنند.gorgij.net

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخشی از خطبه های جمعه (12 خرداد 96) این شهرستان با اشاره به پلمپ نمازخانه یافت آباد تهران اظهار داشتند: هفته گذشته بنده به وزارت کشور، نیروهای امنیتی و انتظامی متذکر شدم که در کلان شهرها و مناطقی که برادران اهل سنت اقلیت هستند برای برگزاری نمازهای تراویح در ماه مبارک رمضان همکاری کنند و مکان های مناسبی را برای عبادت در اختیار آنان قرار دهند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: متاسفانه شب گذشته نمازخانه یافت آباد تهران که جمعیت نمازگزاران آن حدود هزار نفر است پلمپ شد، از وزارت کشور، استانداری تهران و مسئولین رده بالای کشوری می خواهیم که هر چه سریع تر این نمازخانه را فَک پلمپ کنند تا شهروندان تُرک تبار اهل سنت که از ساکنین شمال کشورهستند بتوانند بدون دغدغه نمازهای خود را برگزار کنند.

عالم برجسته اهل سنت کشور با انتقاد شدید از پلمپ نمازخانه یافت آباد تهران تصریح کردند: ما از جمع آوری نسخه های قرآن در مناطق مسلمان نشین چین پریشان بودیم اما در تهران مشاهده می کنیم که برادران ما مانع اقامه نماز شهروندان اهل سنت می شوند و این مسئله برای ما جای سوال و بسیار حیرت انگیز است!

عضو مجمع فقهی ایران ادامه دادند: حکومت اسلامی موظف است که برای برگزاری نمازهای جماعت با مسلمانان همکاری کند و برای شهروندانش تسهیلات عبادی در نظر بگیرد و آن ها را موظف کند تا به نمازهای جماعت پایبند باشند نه اینکه مانع اقامه نماز شهروندان خود شود، حکومت حتی اجازه دارد حکم جهاد با شهروندان مسلمانی که در یک منطقه نمازهای جمعه و جماعات را ترک می کنند صادر کند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش تاکید کردند: برادران ترک تبار ما در نمازخانه یافت آباد تهران به جز عبادت خدا فعالیت دیگری ندارند، در آن جا تلاوت قرآن دارند و نمازهای تراویح را در شب های ماه مبارک رمضان اقامه می کنند لذا نباید جلوی این عزیزان گرفته شود، از مسئولین رده بالای کشور می خواهم که هر چه زودتر این مسئله را حل کنند.

*سران کشورهای اسلامی  روابط دیپلماسی خود را با چین کمونیست قطع کنند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه سخنانش با اشاره به فشار حکومت چین بر مسلمانان ایالت سین کیانگ خطاب به سران کشورهای اسلامی گفتند: از سران حکومت اسلامی می خواهیم که با حکومت کمونیستی چین به دلیل ایجاد محدودیت ها برای مسلمانان کشورش برخورد کنند، مسلمانان چین باید حق برگزاری شعائر مذهبی خود را داشته باشند و حکومت نیز مسایل عقیدتی آنان را باید بپذیرد.

ایشان ادامه دادند: سران حکومت های اسلامی در نظر داشته باشند هنگامی که در برخی از کشورها مانند چین با مسلمانان برخورد نامناسب می شود روابط دیپلماسی و اقتصادی خود را قطع و آن کشور را تحریم کنند.

*برگزاری نمازجمعه و جماعات جزو حقوق شهروندای اهل سنت به شمار می روند

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به صدور مجوز برگزاری نمازجمعه شهرستان گالیکش بیان داشتند: الحمد لله امروز نخستین نمازجمعه شهرستان گالیکش با امامت مولوی نعمت الله کاشانی برپا خواهد شد، ما چندین سال به خاطر برگزاری این نماز جمعه با چالش هایی مواجه شدیم و از سوی مردم تحت فشار قرار گرفتیم، حدود سی روستا درخواست برگزاری نمازجمعه در شهرستان گالیکش را امضا و منتظر صدور مجوز بودند.

ایشان ضمن تقدیر از تلاش و همکاری های آیت الله نورمفیدی در خصوص صدور مجوز تصریح کردند: زحمات آیت الله نورمفیدی در این راستا قابل تقدیر و ستایش است که بیشتر از ما دغدغۀ صدور مجوز این نمازجمعه را داشتند، موانع زیادی بر سر راه مان قرار می گرفت که یکی از آنان تعیین امام جمعه بود و با افراد مد نظر ما برای امامت جمعه موافقت نمی شد.

مولانا گرگیج تاکید کردند: بنده در گفتگو با آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کردم شما وعده برگزاری نمازجمعه را در ماه مبارک رمضان داده اید که ما نیز آن را به مردم اطلاع رسانی کرده ایم و اگر این اتفاق رخ ندهد مسئولین ذی ربط باید جوابگوی مردم باشند.

عضو مجمع فقهی ایران در ادامه خاطرنشان ساختند: برگزاری نمازهای جمعه و پنج گانه و سایر شعائر مذهبی اهل سنت جزو حقوق شهروندی ما به شمار می روند و این مسئله در اصل دوازدهم قانون اساسی کشورعنوان شده است، ما هرگز از مطالبات قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد و آن را از طریق گفتمان و مسیرهای قانونی پیگیری خواهیم کرد.

*مسئولین به فکر رفع بحران گرمای جنوب سیستان و بلوچستان باشند

مولانا گرگیج در فراز دیگری از سخنانشان با اشاره به افزایش شدید دما و قطع مکررآب و برق در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشتند: موضوعی که این روزها به شدت بحرانی است افزایش دما و گرمای بی سابقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان می باشد که حتی تا دمای 61 درجه سانتی گراد به ما گزارش رسیده است و علاوه بر این مردم از آب و برق محروم هستند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان اینکه “تعرفه های آب و برق بسیار بالا و نامتعارف هستند” گفتند: از مردم هزینه های سنگین برق و آب دریافت می شود اما از سوی دیگر خدمات رسانی بسیار ناچیز و ضعیف می باشد که منطقه  کاملابحرانی شده است، در ماه مبارک رمضان و در دمای بالای 50 درجه بدون آب و برق زندگی برای مردم بسیار دشوار است.

ایشان ادامه دادند: روز گذشته باغ ها، نخیلات و برخی از اراضی های کشاورزی بر اثر شدت گرما آتش گرفتند و امروز بلوچستان بدون آب در آتش می سوزد، باید هرچه سریعتر منطقه، بحرانی اعلام شود و مسئولین آن جا ستاد مدیریت بحران تشکیل دهند و همچنین تمامی مسئولین رده بالا به آن منطقه سفر کنند تا از نزدیک مشکلات مردم را لمس کنند.

عالم برجسته اهل سنت کشور در پایان این بخش از اظهاراتشان خطاب به مسئولین تصریح کردند: وزارت نیرو سال ها قبل باید چنین بحران هایی را در منطقه سیستان و بلوچستان پیش بینی می کرد و تمهیدات لازم را در نظر می گرفت، مسئولین باید به فکر این بحران باشند و به مشکلات مردم منطقه رسیدگی کنند و آن ها را رفع نمایند.

مولانا گرگیج در خاتمه با اشاره به درگذشت حافظ مفتی رعایت‌الله روانبد استاد جامعة الحرمین الشریفین چابهار ضمن عرض تسلیت به بازماندگان برای آن بزرگوار، علو درجات و مغفرت را از بارگاه خداوند متعال مسئلت نمودند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*