Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
حادثه کربلا حریت اسلامی را به ما آموخت / حق از قوت حضرت حسین (رض) زنده است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

حادثه کربلا حریت اسلامی را به ما آموخت / حق از قوت حضرت حسین (رض) زنده است

امام‌جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه شهرستان گالیکش گفتند: حضرت حسین (رض) سرور آزادگان بشریت است و معنی آزادگی را به ما یاد داد.

به گزارش ” پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه” مولانا محمدحسین گرگیج در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه در خصوص محرم؛ با اشاره به آیه 154 سوره بقره گفتند: شما به کسانی که درراه خدا کشته می‌شوند مرده نگویید بلکه آن‌ها زنده هستند و شما از احوال آن‌ها خبر ندارید.photo_۲۰۱۸-۰۹-۱۹_۲۱-۳۹-۲۰

ایشان افزودند: زندگی شهدا، زندگی برزخی است. اگرچه احکامی که برای اموات انجام می‌گیرد مانند نماز میت، تقسیم میراث، ازدواج همسر و دیگر احکام میت برای آن‌ها اجرا می‌شود؛ اما خداوند به آن‌ها زنده می‌گوید و آن‌ها زندگی برزخی دارند.

به گفته مدیر دارالعلوم فاروقیه اهل سنت گالیکش؛ از قرآن مجید و احادیث صحیح چنین معلوم می‌شود که شهدا مستقیم داخل بهشت می‌روند.

ایشان با اشاره به آیه ای در سوره یاسین اظهار داشتند: خداوند در خصوص رجل مؤمن و شجاع می‌فرمایند وقتی آن را شهید کردند به او گفته شد که داخل بهشت بروید؛ لذا ارواح شهدا مستقیم داخل بهشت هستند.

مولانا گرگیج با اشاره به آیات و روایت افزود: شهدای بدر و احد نیز این‌گونه بودند که مستقیم به بهشت رفتند و همه خوبی‌ها در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

امام‌جمعه اهل سنت بلوچ شهرستان آزادشهر با اشاره به واقعه کربلا گفت: واقعه کربلا حریت اسلامی را به ما آموخت.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور افزودند: واقعه کربلا اسفبارترین مصیبت تاریخ اسلام است که در صدر اسلام و در قرن اول اسلامی به وقوع پیوست.

ایشان اضافه کردند: بر این اساس حضرت حسین (رض)، اهل‌بیت و نزدیکان خود را در مقابل خطر و جان‌فشانی قرارداد تا سنت‌ها، دین و آیین پیغمبر از بین نرود.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش تصریح کردند: حسین (رض) برای احیا سنت پیغمبر جان خود را فدا کرد.

عالم سرشناس اهل سنت کشور اضافه کردند: حضرت حسین علیهم‌السلام سرور آزادگان بشریت است و معنی آزادگی را به ما یاد داد که انسان برای مرام، آیین، دین اسلام و برای احیا سنت حضرت رسول (ص) جان خود را فدا کند.

مولانا گرگیج با اشاره به اینکه علامه اقبال لاهوری بسیار خوب واقعه کربلا را در قالب شعر تبیین کرده است گفتند: به گفته آن بزرگوار اگر حضرت موسی در مقابل فرعون ایستاد حضرت حسین علیهم‌السلام مقابل یزید این کار را انجام داد، این قوه حق و باطل از زمان حیات با انسان بوده‌اند، امروز حق اگر زنده است از قوت حضرت حسین (رض) است، حضرت حسین استبداد، ظلم و خودخواهی‌ها را قطع کرد.

به گفته مدیر درالعلوم فاروقیه گالیکش؛ ازآنجایی‌که سنت‌های پیغمبر رو به نابودی بود و ظلم و ستم در جامعه بیداد می‌کرد و انسان‌های به‌جای اینکه دستورات خدا را پیروی کنند خود را جایگزین دستور خدا و رسول کرده بودند امام حسین (رض) برای اصلاح این امور قیام کرد.

ایشان افزودند: اهل سنت اگرچه عزاداری مرسوم ندارند؛ علت آن این است که در صدر اسلام حوادث زیادی برای پیغمبر ویارانش اتفاق افتاد مانند جنگ بدر، احد و سایر غزوات که یاران و نزدیکان آن حضرت شهید شدند اما حضرت رسول (ص) برای آن‌ها سالگرد و عزا نگرفته است. اگر چنین چیزی سنت بود و ثوابی داشت مرسوم بود پیغمبر به‌عنوان یک جواز یک روزی می‌گفت که امروز تعطیل باشد و عزا بگیرید.

امام‌جمعه اهل سنت آزادشهر گفتند: محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام در دل اهل سنت موج میزند ما محبت اهل‌بیت را در این داریم که دوستی آن‌ها در دل داشته باشد و از سنت‌ها و سیره و روش آن‌ها پیروی کنیم؛ برای آن بزرگواران عزاداری مرسوم نداریم اما محبت اهل در دل ما است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش تأکید کردند: آیا کسی که پیامبر (ص)، علی  و فاطمه (رض) را دوست داشته باشد که اهل سنت همه این عزیزان را دوست دارند؛ می‌شود حسین (رض) که سید و سرور جوانان اهل بهشت و ریحانه پیغمبر است را دوست نداشته باشد.

مولانا گرگیج در پایان گفتند: ما حضرت حسین (رض)را همان‌گونه که پیامبر (ص) و علی (رض)را دوست داریم گرامی می‌داریم و دوست داریم.

 

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*