Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
دوستی با افراد ناباب موجب حسرت دنیا و آخرت می شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

دوستی با افراد ناباب موجب حسرت دنیا و آخرت می شود

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در آغاز مراسم نمازجمعه (14 دی 97) با اشاره به ویژگی های دوست خوب و صالح، نسبت به مصاحبت و همنشینی با انسان های بد و ناشایست هشدار دادند._DSC0595

امام جمعه اهل سنت آزادشهر پس از تلاوت آیات 27 تا 29 سوره فرقان اظهار داشتند: الله ذوالجلال در این سه آیه به انسان هایی که با افراد بی دین و نا اهل دوستی می کنند هشدار می دهد، دوستی با افراد ناباب موجب حسرت دنیا و آخرت می شود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن هشدار نسبت به مصاحبت با انسان های ناباب گفتند: یک مسلمان باید از انسان های ناباب دوری کند و یکی از شرایط توبه، قطع ارتباط با انسان های منحرف است، شخص ناخلف، خودش آلوده است و درصدد به دام انداختن دیگران می باشد، دوستان بد، ما را از راه خدا و پیامبر (ص) و مسیر تعالی دین دور می کنند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور افزودند: دوستان نیکو، ما را به سمت خوبی می برند و انسان ناشایست ما را به سوی بدی ها سوق می دهند، در روایات متعدد بر دوری از انسان های بد و منحرف تأکید کرده اند، پیامبر (ص) نسبت به اختیار کردن و همنشینی با دوستان ناباب بر حذر داشته است.

ایشان در ادامه خاطرنشان ساختند: ابو موسی اشعری مثال دوست خوب را کیسه معطر و کلبه عطر فروشی دانسته اند که همواره خوشبویی را به ما هدیه می دهد و دوست بد همچون کوره آهنگری است که شما را سیاه و آلوده می کند و دودش شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

مولانا گرگیج تأکید کردند: شیطان، انسان را به کفر و کارهای ناپسند فرا می خواند و پس از آلودگی اش، وی را خذولاً رها می کند و از او برائت می ورزد، اکثر افرادی که در زندان محکوم به اعدام و یا پرداخت دیه هستند در نامه های شان به بنده علت اصلی آن را فریب توسط دوستان ناباب ذکر کرده اند؛ یکی از عوامل اصلی اعتیاد، قتل، درگیری، سرقت، فحشا و منکر و ارتکاب جرم، مراوده و مصاحبت با افراد نا اهل است.

مفسر برجسته اهل سنت کشور با اشاره به روایتی در خصوص ویژگی های دوست صالح و نیکو گفتند: عبدالله بن عباس (رض) می فرمایند: نشانه های دوست خوب سه چیز است، نخستین ویژگی آن این است شمایل وی، شما را به یاد الله ذوالجلال می اندازد؛ دومین خصلت او علم افزونی در شما هست و سومین خصوصیت وی اینست که عمل و کردارش، ما را به یاد روز حساب می اندازد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان این بخش خطاب به نمازگزاران خاطرنشان ساختند: انسان خوب، عقیده، اخلاق و اعمال شما را می سازد و به شما تقوا و نیکی را می آموزد؛ وقتی دو برادر دینی با یکدیگر اختلاف پیدا می کنند و درگیر می شوند نباید نزاع را مشتعل کنیم بلکه درصدد ایجاد صلح و سازش باشیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*