Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
در تمامی میادین مطیع دستورات الهی و رسول الله باشیم - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

در تمامی میادین مطیع دستورات الهی و رسول الله باشیم

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در مراسم نماز جمعه این هفته ( 24 خرداد 98) شهرستان آزادشهر با بیان این که ” دستورات الهی و شریعت بر اراده ما غالب باشد” بر لزوم اتباع از کتاب الله و سنت نبوی (ص) تأکید کردند._DSC0641

ایشان پس از تلاوت آیه نخست سوره حجر اظهار داشتند: اجتهاد در مقابل نصوص ارزشی ندارد و نظر رسول الله بر اجتهاد مقدم تر است، اگر از کتاب الهی و سنت رسول الله (ص) به پاسخی نرسیدیم سپس به سمت اجتهاد رجوع کنیم؛ در زمینه مسائل فقهی نخست کتاب الله، دوم سنت رسول الله و سپس اجماع امت و بعد اجتهاد اعتبار دارد.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان این که ” ما باید پیرو گفتار رسول الله باشیم” تصریح کردند: تقوا در تمام امور دینی و دنیوی راهنمای مؤمن است لذا ما پایبند به اعمال رسول الله باشیم و دستورات خدا و شریعت دینی بر اراده ما غالب باشد.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: امروز برخی کسانی که ظاهر مذهبی دارند و جزو داعیان دین هستند از دستورات الهی تخطی می کنند که به عنوان مثال مشاهده می کنیم حقوق زنان و همسران خود را رعایت نمی کنند در حالی که مقصر خودشان هستند؛ لذا یک مسلمان نباید از دستورات الهی سرپیچی کند و خلاف شریعت عملی انجام دهد.

مفسر برجسته اهل سنت کشور در خاتمه این بخش گفتند: در تمامی میادین باید تابع دستورات الهی و رسول الله (ص) باشیم و خودمان قانون و بدعت تعیین نکنیم که خلاف دستورات الهی می‌باشد؛ در  مجلسی که عالمی حضور دارد فرد دیگری نباید در خصوص مسائل شرعی اظهار نظر کند زیرا علماء صاحب نظر هستند و اگر عالمی نظری داد و قانع نشدید ازوی دلیل و مستندات شرعی درخواست کنید.

مولانا گرگیج در بخش دیگری از سخنان شان با اشاره به گرمای فصل تابستان و افت فشار، از آب و برق به عنوان نعمت های الهی یاد کردند و از عموم مردم خواستند در مصرف آن ها صرفه جویی کرده و از استفاده وسایل پر مصرف در ساعات اوج مصرف برق خودداری نمایند.

خطیب جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر همچنین نسبت به آتش زدن زمین های کشاورزی پس از برداشت محصولات هشدار دادند و گفتند: آتش زدن زمین های زراعی که هر ساله پس از برداشت محصولات در منطقه ما رخ می دهد رسم نادرستی است که هم سبب کاهش قدرت حاصلخیزی زمین می شود و هم مضراتی برای زمین و محیط زیست دارد و از سویی سبب نابودی سایر جانداران می گردد.

ایشان در پایان از دولت خواستند که محصولات کشاورزان را به صورت نقد و با قیمت مناسب خریداری کنند و همچنین واسطه ها را از میان بردارند تا سود بیشتری نصیب کشاورزان زحمتکش شود.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*